2014. február 23., vasárnap

Az első hónap - Mérlegen a valóság

Lassan eltelt egy hónap, itt a mérlegelés ideje. Körülbelül egy hónapja  vágtam bele a Zsírzárlat Életmódjavító és változtató  programjába, mint ellenpélda a többiek szemében. Röviden erről pár szót :  Év elején ismét elindult a Zsírzárlat  Kollektíva projekt.  Úgy gondoltam, hogy nekem is ideje lépnem, mert különben elfogyok, sajnos szó szerint. Így hát felvettem a kapcsolatot a program szervezőivel ... Ez történt kb. egy hónapja.


Az állapotfelmérő mérlegelésen 58.8 kg voltam, és a testzsírszázalékom nem érte el az analizálható értéket. Ezen adatok ismerete után, azt hiszem nem meglepő, hogy szükségem volt/ van a változásra. Az Oxigén-ben kialakítottak egy 3 napos edzéstervet, mely kiterjed a legfőbb izomcsoportokra. Minden másnap járok edzésre, azaz heti 3 x, a hétvégék pihenőnapok. Öröm az ürömben, hogy a sok szabadidőm révén, könnyen be tudom iktatni a napirendem az edzéseket. Igazából jobb időszakot nem is választhattam volna ... Bár a többiket kérdezgetve -  mert ugye mit csináljon egy riporteri vénával megáldott , mint hogy kérdezgeti a környezetét - kiderült, hogy a több műszakos munkarendbe is be lehet építeni a tréningidőpontokat. Szóval, aki általában azt mondja, hogy nem tud rá időt szakítani, csak kifogás. <Azt hiszem, erről meg is kérdezem a többieket, úgyis terveztem mindenkivel - legalábbis ,akik hajlandók rá - egy kis riportszerűséget. > 

Visszatérve az edzésre.  Eleinte a tradicionális és gépiesített edzésformákat követtem/ követtük, úgy mint súlyzós és gépek által generált ellensúlyos edzés. Viszont az utóbbi pár alkalommal már a calisthenics - azaz a saját testsúlyos edzés - alapjaira épülő mozgásokat végzem. Letelt az ötödik hét  - kb. 13-15 edzésnapon vagyok túl. Itt az ideje újra mérlegre állni, és szembesülni a valósággal.


A testtömegem 2,2 kg- val növekedett - valószínű, hogy többnyire izomban, mivel  a testzsírszázalékom még mindig kielemezhetetlen. Az  eddigi edzés során a mellkörfogatom 5,5 cm-vel, a felkarkörfogatom 2,5 cm- rel lett nagyobb. Azt hiszem ezen adatok által határozottan kijelenthető, hogy elindultam a változás útján...


A calisthenics-ről már korábbi posztokban is írtam, és már az alapmozdulataival edzettem is. További írásokért KATT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése