2014. január 28., kedd

Pillanatok egy másik fogyókúrás programról... 2. rész

  Tehát beléptem a Suzuki autókereskedésbe a legújabb Swiftek közé (egy 95-öst hajtok most), s ott volt egy kis csapat, akik méregettek minket. 4 órán keresztül volt lehetőség aznap bemenni a mérésre, akkor én voltam ott egyedül, aznap a második jelentkező. Az ismert mérlegre kellett állnom, melyet a Zsírzárlat mérlegelésnél is használtak a lányok, tehát cipő, zokni le, irány a mérleg. Akkor 110 kg voltam, s jó magas volt a testzsírszázalékom is. Tehát volt miből elkezdeni égetni - ahogy én akarok. Tehát ha azt akartam volna hogy 1 hónapig amíg ez a program tartott, nem eszem semmit, csak iszom a szénsavmentes ásványvizeket, s mozgok is közben - akkor úgy teszek. Persze nem ezt tettem. Csökkentettem a napi ételadagjaimat, a feleségem közreműködésével. Ettem a sok friss zöldséget, a pulyka és csirkemellszeleteket, a halakat - ahogy most is teszem :) . S amit addig tettem, nem ettem meg napi- kétnapi csokoládéadagomat, ami akár egy tábla is volt. (500 kcal/10 dkg) No meg amit addig nemigen tettem, s ülőmunkát végeztem - ahogy még mindig - elkezdtem Mozogni.
  Otthon dvd-re hasizmot erősítgettem, vagyis inkább a pocakom zsírtartalmát csökkentettem, s azzal a bizonyos (első részben említett) fitneszbérlettel látogattam a SárvárFürdő úszómedencéjét. Gyorsúszás, hátúszás, mellúszás, váltakozva. A hónap során hét alkalommal jártam el a fürdőre, egyedül. Márciusban éppen a munkanélküliek táborát erősítettem, így még egyszerűbb volt az életmódváltás. Tehát már nem ültem 8 órát a munkahelyemen a számítógép előtt ülve, s otthon is több időm jutott tenni-venni, mozogni. Két kerékpár felújításába is kezdtem akkor, így az irodai munkát, barkácsolás váltotta fel, ami még többet segített a súlycsökkentésben. Otthon pedig tudtam akár magamnak is főzőcskézni, párolt zöldséget, rizst, párolt, sült fehér húsokat. A program során folyamatosan kaptam e-amilban étrendi tanácsokat, recepteket, amit vagy figyelembe vett valaki, vagy nem.
   A program motivációját - az egészséges életmódra történő átállás mellett - a nyeremények adták. Az első tizenkét helyezett egy 250.000 forintos benzinutalvánnyal lett gazdagabb. A következő 88 fogyni vágyó pedig 10-10 ezer forintos utalványt kapott - köztük én is. A záró mérlegelésen (2013.03.29.) 105 kg-ot mutatott a mérleg. Az első mérésen (2013.03.01) 110 kg-ot, és 45% testzsírt mértek, így akkor a BMI indexem 31,50 kg/m2 volt. A záró mérés eredménye: 105 kg, 37% ! testzsír, és 30,00 kg/m2 BMI lett. S hogy, mi lehet azzal a pár száz emberrel aki jelentkezett, de nem nyert semmit?! Gondolom felhagytak a fogyókúrával - ahogy én is lassan-lassan visszatértem a 2014. január 17-én mért súlyomhoz: 108,5 kg.
  Ahogy én is, úgy gondolom többen is visszatértek majdnem a kiindulóponthoz, mivel az egyik motiváló erő megszűnt, s nem volt ott a CSAPAT, ami a mostani Zsírzárlat órákat teljesebbé teszi, és folyamatos motivációt biztosít, hogy tovább, tovább tovább kell csinálni! Tehát most aki jelentkezett a Zsírzárlat életmódváltó programra, az nem tette a fiókba 3 hónapra a fitneszbérletét, hanem azonnal belevágott, - hogy KÖZÖS erővel megcsináljuk! :) A váltsonmost programnál is ott volt a lehetőség hogy belépjek a fitneszterem ajtaján, ha már fitneszbérletem volt, de mivel akkor nem volt kivel, illetve nem volt helyileg megszervezve a program - ahogy a Zsírzárlatnál - így maradt az úszás, az úszás és az úszás... március hónapban. Utána április közepén elhelyezkedtem, a 8 órás irodai munkámban, amiben még mindig vagyok, s úszás helyett jött, az ülés, ülés és ülés leginkább. Na jó, focizni is szoktam -otthon a pc-n! :)
  Tehát köszönet a szervezőknek, Julcsinak, Krisztának és Gábornak, hogy helyben alkottak egy CSAPATOT, melyet biztosan még több csapat fog követni, s a 3 hónap után is ott lesz az erő, a motiváció, hogy igen, folytatni kell tovább, tovább, tovább...
   Vége...mármint a pillanatoknak egy másik fogyókúrás programról...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése